A laptop szerviz visszautasíthatja a javítást
A műszaki cikkek javítása egy egészen jövedelmező vállalkozás, azonban rengeteg vesződéssel is járhat.
Egy laptop szerviz esetében számos jogszabály és általános jótállási törvények szabályozzák a működést. Minden termék, ami a laptop szervizbe érkezik és javításra kerül, kötelező módon a jótállási szabályzat védelme alatt áll. A garanciális javításokat nem szívesen végzik el a szervizekben, főleg akkor, ha tisztázatlan körülmények között romlott el a készülék. Ezért a tulajdonos érdeke, hogy a vásárlás alkalmával nagy figyelmet fordítson a papírok helyes kitöltése során.
A jótállási garancia tartalmazza a vásárló pontos nevét, a készülék elnevezését, egyedi azonosító szériaszámát, a vásárlási dátumot és a garanciális periódust. Ha ezek hiányoznak vagy tévesek, a laptop szerviz alkalmazottai jogosan utasítják vissza a garanciális javítást, mivel nem tisztázott a termék tulajdonjogi helyzete. Tudni kell, hogy a laptop szerviz a javítási költségeket visszaigényli a gyártó, illetve forgalmazó cégektől, attól függően, hogy kivel van szerződési viszonyuk.