Kötelező biztosítás lekérdezés ügyfélkapu felületén egyszerűen

A kötelező biztosítás lekérdezés ügyfélkapu által még nem elérhető szolgáltatás, de meg kell vizsgálni, hogy mit nevezünk ügyfélkapunak. A Magyar Kormány által létrehozott ügyfélkapu rengeteg mindenre használható. Sok személyes és hivatalos ügyet el lehet általa intézni. Azonban, a kötelező biztosítás lekérdezés ügyfélkapu segítségével nem elérhető. A kötelező biztosítás megérdeklődésére van külön menüpont, ami nyújt némi adatot, de ennek a Kötelező Gépjármű Felelősség Biztosítás nem része.

Bár az ügyfélkapu biztonságosan használható és bárki egyszerűen létre tudja hozni. Ehhez nem kell más, mint természetes személynek és magyar állampolgárnak lenni. Meg kell adni a regisztrációnál a személyes adatokat, valamint a lakcímet. A kötelező biztosítás lekérdezéshez van egy ingyenes platform. Ez nem más, mint a Jármű Szolgáltatási Platform. Ez teljesen ingyenes, amin keresztül különféle gépjármű adatokhoz lehet hozzáférni. Ezt a platformot hívjuk a jövőben JPS-nek.

A kötelező biztosítás lekérdezés ügyfélkapu oldalán is elérhető

A JPS, ami a Jármű Szolgáltatási Platform rövidítése, tartalmazza a gépjármű adatait. A műszaki vizsgák adatait, a forgalomba helyezésének időpontját, valamint fotókat a műszaki vizsgákról. Az oldalon a kötelező biztosítás részleteit sajnos nem lehet lekérdezni. Ha a kötelező biztosítást nem lehet lekérdezni, akkor a biztosító ügyfélportálja is lehet az Ügyfélkapu? Ezt sokan nem tudják, de az Ügyfélkapu lehet a biztosító ügyfélportálja is. Ehhez a biztosítók a saját ügyfélportáljukba integrálják az Ügyfélkaput.

Éppen ezért az ügyfelek az Ügyfélkapun keresztül be tudnak lépni a biztosító oldalára. Így pedig lehetőségük nyílik az ügyfeleknek a kötelező biztosítási adatok lekérdezésére, bejelenteni a káreseményüket, befizethetik az esedékes díjakat és módosíthatják a szerződést. Ez remek szolgáltatás, amit egyre többen választanak. Azonban, még ezek alapján sem érhető el a kötelező biztosítás lekérdezés az ügyfélkapun keresztül. Ha Ön is szeretné lekérdezni a kötelező biztosításának az adatait, akkor a biztosítójától is kérhet hozzá segítséget.

Mire jók az ügyfélportálok?

Ezeket nagy általánosságban online felületeknek nevezhetnénk, amiken keresztül az ügyfelek a biztosítási adataikat tudják lekérdezni, módosítani és így tovább. Gyakorlatilag a biztosítók nyújtják az ügyfeleknek. Az ügyfélportálok igazán egyszerűen használhatóak és rengeteg mindenre jók. Például be lehet fizetni rajtuk keresztül a különböző díjakat. Mindegy, hogy esedékes vagy már lejárt tartozásról van szó, azt is ki lehet gyorsan egyenlíteni. Továbbá, módosítani lehet az adatokat, a szerződéseket. Aki szeretne, az kapcsolatba léphet a biztosítóval vagy lekérdezheti a kötelező biztosítás szerződését. Sokszor megesik ugyanis, hogy szükséges, például káreseménynél.

Mikor lehet szükség a kötelező biztosítási szerződésre?

Például akkor, ha balesetet okoz. Ebben az esetben az Ön biztosítója fogja megtéríteni a károsultnak a gépjármű javítási költséget. Régebben a rendőrök is elkérték a kötelező biztosítást, azonban ennek az adatai már benne vannak a rendszerben. Így papírformában már nem kérik el.

A kötelező biztosítás lekérdezés ügyfélkapu esetén nem működik

Sajnos, valóban így van! Ahogyan azt a már fentiekben is említettük, az Ügyfélkapu oldalán egyszerűen nincs olyan felület, ahol elérhetővé válnának a gépjármű biztosítás adatai. Ehhez kell használni a JPS rendszert. Fontos megjegyezni, hogy kik használhatják az ügyfélportálokat. Először is a biztosítónak azon ügyfelei, akik már regisztráltak a cég weboldalán. Enélkül ugyanis nem lehet belépni az adatok megtekintéséhez. Ahhoz, hogy az Ügyfélportálon keresztül le tudja kérdezni az adatokat, be kell lépnie a biztosító weboldalára. Ez a legelső lépés. Ezután a honlapon meg kell keresni a belépéshez szükséges menüpontot.

Vagyis az ügyfélportálba történő belépés menüpontját. Ez megjelenhet a biztosító weboldalán úgy is, hogy „Ügyfélportál” vagy „Online bejelentkezés”. Ha ezzel készen van, akkor jelentkezzen be az Ügyfélportál rendszerébe! Ehhez szüksége lesz a felhasználónévre és a jelszóra. Ha nem emlékszik rá pontosan, akkor az e-mailek között célszerű keresgélnie. Ugyanis a portál és a biztosító is kiküldi a belépéshez szükséges adatokat e-mailen keresztül is. A biztosítási adatok mindig naprakészek és pontosak. Ha valamilyen eltérést tapasztal, akkor a biztosítóval lépjen kapcsolatba!

A kötelező biztosítás lekérdezés hol lehetséges?

A biztosítók is jól tudják, hogy az ügyfelek egyszerűen nem tudnak az ügyfélkapun keresztül belépni a kötelező biztosítási adatok lekérdezéséhez. Éppen ezért integrálták a saját ügyfélportáljukat az ügyfélkapu rendszerébe. Így már a kötelező biztosítás lekérdezés ügyfélkapu weblapjára integrált portálon keresztül lehetséges.

Az is lényeges kérdés, hogy mit lehet csinálni, ha valakinek nincs kötelező biztosítása? Ebben az esetben haladéktalanul meg kell kötni a biztosítást, ami az adatok lekérdezése után azonnal kiderül és büntetéssel jár. A biztosító bizony felszámolhat fedezetlenségi díjat minden olyan napra, ami biztosítás nélkül telt. Ha kárt okoz és nincs kötelező biztosítása, akkor nemcsak a saját kárát, de a vétlen sofőr kárát is Önnek kell megfizetnie.