A féktárcsa nem igényel karbantartást
Az autó fékútja nagyon fontosnak számít, hiszen egy jól beállított és karbantartott autónál optimális szinten lehet tartani a fékút mértékét. A jármű fékezése, lassítása és megállítása is ezzel függ össze. Ezek után az első kerekek jutnak fontosabb szerephez. A tárcsafék hatékonyabban dolgozik, mint a dobfék. Erős igénybevételnek van kitéve, így nem mindegy, hogy milyen anyagból és milyen technológiával készül. A féktárcsa karbantartást nem igényel egyáltalán, csak cserélni kell, és mindig párban ajánlatos. Ha a szervizben szakszerűen történik a beszerelése, akkor a féktárcsa általában problémamentesen működik. A tárcsa fékező hatását a fékbetét minősége nagyban befolyásolja. Gyorsan kopó alkatrésznek számít, így sűrűbben kell cserélni, mint a féktárcsát. A betét cseréjénél érdemes egyúttal megnézni a tárcsa minőségét is. Ha bármilyen repedést, elváltozást vagy rozsdafoltot fedezünk fel, akkor azonnal vágjunk bele a tárcsa cseréjébe is. A féktárcsa optimális élettartama az első kerekeknél 60 ezer, míg a hátsóknál 80 ezer km.